Annons:
Etikettvilka-färdigheter-har-du-använt-dig-av-idag
Läst 477 ggr
MissFlisan
4/28/14, 10:13 PM

dagens..

Idag har jag använt mycket validering i min rädsla krig framiden.

Jag fick gå emot känsla vid måltiden, jag fick även reglera min känslor vid samma måltid.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
MissFlisan
5/5/14, 3:33 PM
#1

Idag har jag fått öva på mycket validering, Jag kände i förmiddags att någon nog var irriterad på mig och jag ville bara försvinna…Men jag sa till mig själv att det är svårt nu, jag har inte gjort något mot personen, jag fick kolla fakta om det var logiskt att personen skulle vara irriterad på mig…jag sa till mig själv att det inte är konstigt att jag blir orolig när personen är så här mot mig men jag VET att det inte har med mig att göra, desutom så var det fler än jag som upplevde samma sag i den situationen…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Challa86
5/9/14, 9:22 PM
#2

Idag har jag observerat och beskrivit, validerat mig själv och andra. Min son har varit riktigt jobbig (2,5 år och oerhört envis, vilket jag egentligen tycker är jättebra. Jag berömmer honom även för att han säger vad han faktiskt tycker och tänker, men när vi tycker olika så blir det 'jobbigt'. Han har faktiskt fått det envisa från mig 😮) idag, så jag har försökt vara validerande mot honom, varit 'här och nu' och har försökt vara mindful så gott det går och handla utifrån 'wisemind'.

challameow.wordpress.com 

MissFlisan
5/9/14, 10:43 PM
#3

#2 OJ! Vad du har jobbat idag!! Jag blir inspererad!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

-Nico-
6/11/14, 5:18 PM
#4

Idag har jag försökt distrahera och aktivera mig. Jag har fått många impulser, och varit väldigt nära att självskada. Det har också varit jobbigt idag då jag vägde mig på dagvården, och såg att jag gått upp. Ätstörningen är fortfarande kvar. Men att sitta här och läsa inlägg på iFokus distraherar mig bra just nu :)

MissFlisan
6/11/14, 9:10 PM
#5

Bra jobbat! ag tycker att man kan behöva distrahera och aktivera om och om igen!

När jag har te självskadetankar så kan det hjälpa mig att ta en kall dusch, har du testat det?

Jag förstår att det måste vara jobbigt att gå upp i vikt (det är samma för mig) Men vilken färdighet kan du testa för att vikt tankarna ska bli bättre? Typ jobba med acceptans kanske? att acceptera betyder ju inte gilla eller godkänna.

Kram!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: