Annons:
Etikettallmänt-snack-om-dbt
Läst 625 ggr
MissFlisan
5/19/14, 9:33 PM

Exponering?

Har ni haft exponering i någon terapi? Har de hjälpt er? Jag tycker det har hjälpt mig hur mycket som helst!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Challa86
5/25/14, 11:17 PM
#1

Vad menar du nu? 🤔

challameow.wordpress.com 

MissFlisan
5/26/14, 3:17 PM
#2

Alltså när man har exponering så utsätter man sig för sådant som man tycker är svårt tex om man har spindelfobi så kan man öva bort det genom att exponera sig för det.

Jag tex har väldigt svårt att visa min rygg, så vi började med att en av coacherna fick kolla på min rygg en stund me dtröjan på och gången efter så fotade vi ryggen med tröjan på och gången efter det så fick hon se min rygg utan tröja och gången efter de fick hon fota min rygg och jag fick kolla på den. Vi gör fortfarande så nu att de får se min rygg och vi fotar från alla vinklar och nu är det inte lika laddat längre. Första gången någon fick se min rygg så var jg orolig att personen skulle gå hem och drömma mardömmar om min rygg och inte kunna äta utan att spy pga av att bilden av min rygg skulle komma upp…

Jag ska mellan varje exponering kolla på bilderna vi tagit av min rygg och nu är det inte lika laddat längre och jag får inte lika mycket panik när jag ska vi min rygg…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: