Annons:
Etikettatt-släppa-taget-om-terapin
Läst 372 ggr
MissFlisan
2014-05-28 20:42

Att hinna med allt och gör allt samtidigt...

Jag trappade ut min antidepp för en vecka sedan och utsättningsymtomen är hemska! Även nu en vecka senare så är de hemska och kan tydligen vara det under några veckor…Så jag är tacksam över att jag gör det nu när jag fortfarande tillhör behandlingshemmet…

Jag har verkligen jobbat med allt denna veckan, jag vill bli så bra som möjligt innan jag blir utskriven om sjuk veckor, jag känner att det är så mycket jag behöver jobba med som jag vill hinna med. Jag vill också bygga upp ett eget liv utanför behandlingshemmet och gör därför allt för att träffa nya personer och nya kompisar och övar på att vara i från behandlingshemmet så mycket som möjligt, jag jobbar också med att klara av så många måltider som möjligt själv hemma och vissa lite tvångssaker plus att jag började praktisera igår…

Så jag känner nu att jag behöver ta det mer lugnt, jag kan inte jobba med allt samtidigt, jag ska inte lösa hela mitt iv innan jag blir utskriven…

Men det är svårt att vara lagom och ta saker i lagom takt och släppa oron för framtiden, har ni något tips till mig?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
VildaVittra
2014-05-28 20:51
#1

Mitt tips är att inte ha för höga krav på sig själv. Vi med diagnoser kommer aldrig vara och klara precis som "normala" människor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissFlisan
2014-05-30 15:59
#2

Det är ett bra tips! Det är svårt att inte ha för höga krav på sig själv tycker jag…

Dessutom så glömmer jag bort att jag faktiskt har en dignos och att jag faktiskt kanske inte orkar precis lika mkt som andra, jag känner mig så frisk i många sammanhang och har svårt att få ihop att jag har svårt för vissa saker…

Men jag ska försöka sänka mina krav på mig själv…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: