Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 854 ggr
MissFlisan
7/11/14, 8:54 PM

Tanke=hon hatar mig

Jag är ofta orolig för att personer ska vara arga på mig, ha tröttnat på mig, tycker att jag är i vägen, avskyr mig…

När jag får dessa tankar så agerar jag där efter också. Igår tex sista dagen på träningslägret så fick jag för mig att en tjej som jag har umgåtts med en hel del under lägret skulle ha tröttnat på mig. Vilket i säg ledde till att jag knappt vågade hälsa på henne igår och vågade knappt kolla henne i ögonen. Jag var säker på att hon hade tröttnat på mig.

Efter en stund tänkte jag "men vad är fakta egentligen??" Varför skulle hon plötsligt börjat avsky mig? Vi var ju och shoppade ihop igår och vi har pratat om att ses i sommar och hitta på saker och hon sa att det var kul att gå och shoppa med mig. Sen tänkte jag "har hon någon anledning att vara irriterad på mig?? NEJ! Så jag började bete mig som vanligt igen och prata med henne och då blev hon som vanligt mot mig igen.

SÅ slutsats: Kolla fakta, vad är MIN roll i situationen och gå emot känslan.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
-Nico-
7/16/14, 12:12 PM
#1

Väldigt klokt tänkt! Jag kan också få för mig sådant, men jag har svårare att skaka av mig tanken tyvärr…

MissFlisan
7/17/14, 9:27 PM
#2

#1 Visst är det svårt!! Oftast kan inte jag det heller, men jag tänkte att jag passar på att skriva ner en av de få gångerna jag lyckats med det eftersom det går in mer i huvudet när man skriver ner det och på så sätt kanske jag kommer ihåg det lättare till en annan gång :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Ann-Catrine
7/23/14, 4:10 PM
#3

Bra gjort Flisan! Så där brukar jag inbilla mig okså! Men facit i hand så är det inte som jag tror och då frågar jag personen i fråga. Många gånger går jag på min magkänsla och den brukar oftast stämma! Kram: Ann-Catrine.🙂

Upp till toppen
Annons: