Annons:
Etiketttankar-om-livet-med-diagnoser-skriva-av-sig-och-vad-du-vill
Läst 495 ggr
MissFlisan
7/29/14, 8:11 PM

När allting snurrar.

När det blir för mycket i mitt huvud så blir jag hjälpt av att skriva en struktur för dagen. Tyvärr gör jag inte det så ofta längre, men jag borde nog egentligen göra det.

Men ibland tycker jag det är svårt att veta vad jag behöver göra och vad som är bäst för mig. Om jag är FÖR strukturerad med vad jag ska göra så blir det lätt att jag inte kan avvika från min plan och det är ju inget bra när man vill vara frisk. Men skriver jag ingen struktur alls så kan allt bli så rörigt.

Men som i morgon tex så är jag ledig, jag tänkte simma på förmiddagen och gå på body pump på kvällen men mellan det är det minst sex timmar. Jag vet att jag får ringa behandlingshemmet, men jag vet vem som jobbar och det är lite komplicerat mellan oss därför både vill jag och inte vill ringa henne. Det känns som att jag måste ringa henne och säga en sak, för jag har svårt att släppa saker, men jag vet inte vad som är mest effektivt i längden.

Sedan har vi det där med att bestämma sig, ta ett beslut och leva med det istället för att vela hela tiden. När det gäller mitt förhållande till behandlingshemmet så är jag väldigt velig av mig, det är så svårt, jag vet inte vart jag står eller hur mycket jag behöver dom eller vad jag vill..

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: