Annons:
Etikettövrigt
Läst 1719 ggr
Challa86
2014-09-03 15:29

Familjeband

Har era terapeuter erbjudit Familjeband till era nära eller kära? 
Om ja, upplever du att din situation förbättrats eller försämrats efter att de deltagit? 

Min mamma hade jättegärna velat gå, men de har planering på hennes jobb samma tid som familjeband är i höst, så hon kan inte vara med, därför kan jag tyvärr inte bidra med något.

Det skulle dock vara spännande att se hur ni upplevt "terapiformen" eller vad man ska kalla det. 🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
MissFlisan
2014-09-03 18:31
#1

Jag kan bara säga att jag har hört av andra patienter att deras anhöriga tyckt att familjeband är jättebra. De har hjälpt många. Mina föräldrar ville inte medverka.

Men som sagt de ska vara jättebra.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Zadeira
2014-09-17 19:53
#2

Vad är Familjeband?

Challa86
2014-09-17 20:45
#3

Det är som en förenklad snabbversion av DBT som riktar sig mot deltagarens föräldrar/syskon/vänner eller närstående. 
Det erbjuds tydligen inte överallt har jag fått höra, vilket jag personligen tycker är väldigt dumt.

challameow.wordpress.com 

Zadeira
2014-09-17 20:54
#4

Det har jag inte hört talas om. Vi hade en så kallad "anhörig-kväll" innan sommaren där terapeuterna berättade om DBT och vad vi gör för våra inbjudna familjer/vänner, samt att anhöriga fick ställa frågor osv. Det var bra, men Familjeband lät ju också väldigt bra.

Upp till toppen
Annons: