Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 4106 ggr
Challa86
2014-10-24 12:21

Dbt 112 -app

Jag var inte säker på vilken kategori jag skulle slänga in detta i, så sajtvärden får gärna ändra om den passar bättre någon annan stans. 🙂

Idag hade jag individualsamtal med min kurator och då berättade hon för mig att hon blivit tipsad om en dbt-app. Hon hade själv inte testat den än, men det hon hade förstått under snabbgenomgången under planeringsmötet var att istället för att dra med sig pärmen överallt så var det smidigare att ha allt samlat i telefonen. 
Skulle man råka ut för en kris-situation är det bara att fiska upp telefonen,  gå in på appen och leta reda på färdigheter att använda sig av istället för att exempelvis självskada. 

Jag letade upp länken till appen och den kommer här

Har ni testat den? 

I nuläget ser det ut som att den endast fungerar på android telefoner. Jag fick inte upp den alls genom appstore i iphonen, vilket var riktigt synd, men den kanske blir tillgänglig även för oss andra inom en snar framtid. 
Man kan ju alltid hoppas🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
Zadeira
2014-10-25 07:55
#1

Jag har provat den. Vet att det finns en annan DBT-app till iPhone som ska vara ännu bättre, men jag har inte iPhone så det fick bli denna jag testade.c Nu minns jag inte vad den heter. Tror den kostade en liten slant också men att det ska vara värt det för den appen ska tydligen vara riktigt riktigt bra.

Tyckte den kan vara rätt så bra att ha händigt i telefonen och kika på om det behövs. Det är smidigt att ha den i telefonen som man alltid har med sig nästan, och i de flesta lägen kan man smidigt bara ta en snabb-titt för att få en boost på tex bussen. Den är liksom väldigt förenklad och lätt att hitta just det man letar efter. Det är även bra att man kan skriva in egna tex valideringar i validerings-delen och egna föärdigheter att använda vid akutsituationer.

Det jag skulle vilja ha i en app är också alla "hemuppgifterna" som man har i varje modul och på så sätt möjlighet att fylla i den precis när som helst. Jag bär inte med mig mina dbt-läxor överall och dessutom är det inte så praktiskt att sitta med papper och penna på alla ställen. Ingen ifrågasätter om man skriver på mobilen.

MissFlisan
2014-10-28 20:31
#2

Ååh, den appen ska kah kolla in, synd stt den inte verkar funka till iphone…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-31 11:05
#3

Appen ni pratar om är den på engelska? För jag hittar nämligen bara de apparna på engelska..

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Challa86
2014-10-31 12:12
#4

Den jag länkade till i första inlägget är på svenska, men funkar inte på iphone. Den Zadeira pratar om tror jag är på engelska och kan mycket väl vara samma som kuratorn pratade om igår igen, jag minns bara inte vad den hette, så jag ska googla det lite senare och se om jag hittar rätt i app-djungeln. 
Jag återkommer.

challameow.wordpress.com 

MissFlisan
2014-10-31 12:40
#5

Det vore sjukt bra om det fanns en DBT-app på svenska, för engelskan skrämmer mig lite och då blir det för svårt för mig att använda appen…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: