Annons:
Etikettövrigt
Läst 1507 ggr
emeliezan89
6/13/15, 9:36 PM

Hej jag vet inte om de rätt sida

Hej jag har varit  tillsammans med min kille i sex år nu och hela min familj är emot han och jag blir ledsen och jag vet inte hur jag ska göra, dom säger att dom inte gilla honom  och bara för min kille har nära relation tills sin mamma så ser dom ner dom han och hans familj.

hans mamma har hjälp oss ibland med saker då vi inte haft råd så har varit snäll och vilja ställt upp för oss och hon har alltid funnit där för mej med.

Min fámilj är komptlicerad  har en morsa som är psyskit sjuk  och är knäpp vissa perioder och min mormor är även elak mot mig och min kille hon säger dåliga saker om min killes famlij och när vi skulle åka till Ullared för ett par veckor sedan min mormor  fick den resan i födelsdags presnet  av mig och min kille eftersom hade fyllt år tänkte kunde vara roligt att göra spelicellt och jag trodde hon skulle blir glad men nej da hon sitter prata nästan  i fyra timmar bara om mina kusiner hur bra dom är.

min barndom har inte varit så lätt med en ahkolhol problem till pappa då på den tiden drack men gör inte nu och så har jag en psykist sjuk mor.

fick fara till olika fosterhem  kunde aldrig känna mej hemma någon stans, för ens jag träffade min kille han förändrade hela mitt liv till det bättre  och sen räddade skola där jag går nu läster upp mina gymnasie betyg på folkhögskola.

dom säger alltid dåliga saker till mig om han och hans famlij och samt min släkt ser ner på mig  för mina morbror har gått om pengar den ena är miljonär  och den andra har det bra ställt.

jag har gått vidare de som hände mig när jag var liten men de är att dom håller på med min kille bland annat ser ner på han och de andra är att dom snacka skit om han och hans famlij med mera jag vill bara får ett slut på det jag blir jätte ledsen när dom håller på så.

jag har försökt och prata med om de men dom ville inte lyssna dom fortsätter än då hur får man dom att sluta jag vill allt ska vara bra.

Annons:
Challa86
11/7/15, 10:26 AM
#1

För mig låter det som att du behöver jobba på dig själv, på att hitta vem DU är som individ. 
När du skriver att din kille förändrade ditt liv till det bättre får det mig att fundera på dagen när/OM det skulle ta slut (det behöver ju faktiskt inte göra det alls). Vem är du då? Jobba på att hitta dig själv och vad DU har för tankar, drömmar och gränser. Lär dig älska dig själv så du inte "behöver" någon annan för att känna dig lycklig eller fullbordad. Det är egentligen först då man kan få ut så mycket som möjligt ur en kärleksrelation eftersom man vet var man står och lättare kan ta till sig kärleken som blir given. 

Angående familjesituationen kan man ibland behöva klippa vissa kontakter för att kunna må bra. Det behöver inte vara för evigt, men man kan behöva ha tid för sig själv där man inte måste lägga ner energi på att oroa sig över, tänka på eller ägna sig åt problemen vissa relationer drar med sig. 
Fråga dig själv varför det är viktigt för dig att de tycker om din pojkvän. Borde det egentligen inte räcka med att du tycker om honom? 

OM du går i DBT och de erbjuder 'familjeband' (det är typ en snabkurs i dbt för närstående), så tycker jag du kan försöka få någon familjemedlem att gå dit. Jag har bara hört positiva saker och förändringar ske i samband med det. 

Lycka till :)

challameow.wordpress.com 

Upp till toppen
Annons: