Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 940 ggr
Disturbed-Angel
2014-05-09 15:14

Vilka är era bästa DBT-tips?

Vad har du fått lära dig på DBTn som hjälpt dig mest i vardagen? Finns det något sm nu verkligen rekommenderar?

Annons:
Challa86
2014-05-09 15:19
#1

Självvalidering tycker jag har varit det viktigaste jag lärt mig. 

  • Mål

  • Relation 

  • Självrespekt

Har också en stor del i min vardag och har hjälpt mig tänka extra på om relationer eller situationer kommer påverka mig positivt eller negativt samt vilken av de tre som kommer "ta stryk" beroende på hur jag agerar.

challameow.wordpress.com 

MissFlisan
2014-05-09 15:37
#2

Jag har lärt mig såååå himla mycket med DBT så jag vet inte hur jag ska få ner allt!

Det som har varit en av de svåraste sakerna för mig men som är en av de viktigaste enligt mig och är grunden för hela DBTn är att vara medveteetnärvarande. 

Jag har kunnat lära mig alla färdigheterna och använt mig av dem utan attt jag känner att det gett så jätte mycket resultat eftersom jag har varit så himla "avstängd" i så många år så jag har kört på autopiloten. Jag har varit så mycket bakåt eller i framtiden att jag hela tiden har missat nuet och aldrig kunnart må bra eftersom jag hela tiden har mått dåligt över framtiden eller över saker som har hänt.

Jag har lärt mig hur jag ska hantera jobbiga situationer genom att använda mig av en sak i taget, kolla fakta, tänka att "är det här verkligen en katastrof?" 

Jag har lärt mig att vara betydligt mycket mindre dömmande mot min omgivning och mot mig själv.

Jag har kommit till en acceptans i mycket som jag inte har kunnat acceptera förut.

Jag kan se att jag har en möjlighet att leva ett bra liv och att det går att må bra!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: