Annons:
Etikettallmänt-snack-om-dbt
Läst 459 ggr
MissFlisan
5/18/14, 10:41 PM

Tankar om medveten närvaro

Jag önskar att jag hade kunnat vara här och nu hela tiden, uppleva att som jag gör, alla rörelser, alla ljud och andetag… 

Jag har upplevt att under perioder när jag har haft mycket exponering i min behandling så har jag kunnat vara medvetet närvarande. Men nu var det några veckor sedan jag jobbade med det och upplever att denna närvaro bleknar med exponerningen…Jag vet inte vad jag ska göra åt det…

Under exponeringen så pratade vi om hemska saker som jag upplevt och genom att prata om det så blev jag mer här och nu och mer jordad typ…Att känna sig mer här och nu är en fantastisk känsla. Men hur får jag den att stanna kvar?

Hur gör ni för att kunna känna underlaget ni sitter på eller fingrarna mot tanjenterna? Eller för att delta fullt ut i samtal med andra? 

Kanske jag har orimliga förväntningar på hur jag ska kunna känna?

Hur ska jag göra och tänka?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
MissFlisan
5/19/14, 9:28 PM
#1

Idag har jag övat mycket på medvetennärvaro, jag har börjat inse att det är bara jag som måste göra förändringen och att det är jag som behöver göra aktiva val om jag vill göra förändringar kan jag inte längre bara förtlita mig på min terapeut utan jag måste öva utan att hon har sagt till mig att jag ska öva. Jag måst göra gamla läxor varje vecka även om jag har en annan läxa också. Jag måste själv hålla DBTn och allt jag lärt mig vid liv för om två månader IDAG!! Blir jag utskriven!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: