Annons:
Etikettvilka-färdigheter-har-du-använt-dig-av-idag
Läst 629 ggr
MissFlisan
2014-06-06 15:47

Stå ut färdigheter

Vad tycker ni om stå ut färdigheter? Anveänder ni er av dem? Fungerar dem tycker ni?

I morse mådde jag inte alls bra så jag avnände mig av stå ut färdigheten "kall dusch" det fungerade för mig och det brukar fungera, is fungerar också, det där med att äta starka saker fungerar inte så bra för mig…

Har ni fler tips för att stå ut?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
[MrDiabolic]
2014-06-06 15:59
#1

Äta starka saker? Är det en DBT-övning? Jag älskar sjukt stark mat, ju starkare desto bättre. Helst så att flinten badar i svett. Det får en att känna sig levande. Det vore inte att "stå ut" för mig, utan att njuta.

MissFlisan
2014-06-06 17:07
#2

Då hade inte de varit en bra färdighet för dig ;)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Challa86
2014-06-07 09:49
#3

Va? Kall dusch och stark mat? Förklara gärna för jag förstår inte riktigt nu. Jag kom in alldeles i slutet av "Att stå ut när det är svårt" kapitlet, så jag har inte gått igenom det än.

challameow.wordpress.com 

MissFlisan
2014-06-08 20:02
#4

Ja,  allt sådant som chockar kroppen. Om man duschar jätte kallt så kan du inte fokusera på något annat än att det är svinkallt! Jag tror det ger samma effekt som att skada sig, fast du skadar dig inte. Du får en adrenalinkick skulle jag säga och då kan ångesten släppa för en stund. Vissa sätter ett gummiband på handleden och smätter det så att det gör lite ont ist för att skada sig. Samma sak med riktigt starka saker som typ tabasco.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

[Regnfru]
2014-06-10 10:39
#5

#4 Man vill väl bli av med adrenalin när man har ångest, inte skaffa mer.

-Nico-
2014-06-11 16:52
#6

Grejen är väl att byta ut självskadan mot något bättre i stunden? Men det är bara en av alla färdigheter man kan använda sig av. Om just det inte är din grej, pröva nått annat! 😂

Annons:
MissFlisan
2014-06-11 21:12
#7

Ja precis så är det tror jag! Alltså att byta ut självskada mot något bättre.

Men jag tycker att jag får en adrenalin kick av stå ut färdigheterna, men att tankarna och impulserna att ska mig minskar för stunden.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: