Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 622 ggr
MissFlisan
6/21/14, 8:22 PM

Gå emot känslan

Jag har inte tänkt på att jag är rädd för så mycket, för jag har varit det så länge och undvikt utan att jag tänkt på det.

Det jag tänker på nu handlar om min rädsla att vara/bli trött. Jag är så orolig och rädd för det så att jag känner efter hela tiden och till slut blir jag trött eftersom jag tänker att jag är det.

Eftersom jag är rädd för att bli trött så vågar jag inte vara hemma hos kompisar längre än till tio på helgerna och jag vågar knappt gå på krogen eftersom det är typ mitt i natten.

Jag har under de senaste två åren haft kl på nio på helgerna eftersom jag är rädd för att inte kunna somna kvällen om jag ställer klockan senare eftersom jag då kanske är pigg på kvällen och då blir dagen efter förstörd om jag inte sovit.

Så nu under midsommar så har jag övat på att gå emot den känslan! Jag hade kl på 9.30 igår istället för 9.00 och jag var hemma hos en kompis till 00.30 och somnade inte förens 02.00 och hade kl på 10.00 idag och åt inte frukost förens 11.30 som jag annars alltid gör 09.30 på helgen.

Det känns bra att våga ta ut svängarna lite och utmana mig själv :)

Hur gör ni för att gå emot känslan?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: