Annons:
Etiketttankar-om-livet-med-diagnoser-skriva-av-sig-och-vad-du-vill
Läst 372 ggr
MissFlisan
6/22/14, 6:08 PM

Att ha en kris

Jag har verkligen i princip allt jag vill nu (förutom några nära och kära som såklart är i en annan del av landet..) Jag har egen lägenhet, jätte fin dessutom som ligger i ett perfekt läge! Jag har arbetat så sjukt mycket med mig själv och jag har lärt mig så sjukt mycket! Jag har bättre stöd runt om kring mig än vad jag någonsin hade kunnat drömma om. Jag börjar få ett socialt liv här i Skåne, jag tycker om att vara ensam hemma i min lägenhet, det är gång avstånd till gymmet och tom till simhallen upptäckte jag idag.. Dessutom så mår jag egentligen jättebra! Jag är jätteglad och jätte tacksam! Jag har verkligen allt jag vill ha och dessutom så har jag mig själv med mig för första gången någonsin. Jag mår egentligen  jättebra!

Men det var någon som sa till mig att man kan säga att jag går igenom en kris nu, det är massor med nytt, det har varit väldigt stressigt runt om kring mig, saker och ting har varit oklara och jag har behövt vänta på massa besked, jag har precis fått min första egna lägenhet, jag ska börja plugga på universitetet till hösten, jag bor över 20 mil från min familj och vänner. Jag har skapat mig ett helt nytt liv ett nytt kapitel och en ny start.

Jag förstår allt detta, men ändå är det svårt idag! Känslorna är starka…Jag har svårt att använda mig av allt jag lärt mig de senaste åren, jag försöker tvinga mig men jag vet inte riktigt hur jag ska göra…

Dock förstår jag att detta går över och jag VET att jag har det bra och jag är såå tacksam!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
-Nico-
6/23/14, 11:01 AM
#1

Just nu kan jag känna igen mig i lite av det du skriver. Allt är liksom BRA. På riktigt. För mig är det lite svårt att förstå. Det känns nästan lite läskigt för att det är ovant.

Upp till toppen
Annons: