Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 622 ggr
MissFlisan
6/29/14, 9:08 PM

Katastroftankar...

Jag är såå himla trött på mina katastrof tankar som beror på rädsla…Nu blir jag snart utskriven och jag har något mycket PANIK över det!! Jag är sååå himla rädd för att det ska bli som förut och minsta lilla beteende, tanke eller känsla som liknar det som varit gör mig jätterädd och jag tänker att jag inte kommer klara det här och jag kommer glömma allt som jag har lärt mig och allt kommer bli som förut..

Jag försöker tänka "vad är fakta?" Jag kommer träffa coacherna och min terapeut från behandlingshemmet för eftervård och jag kommer ha en av coacherna som kontaktperson och träffa henne flera ggr i månaden. Jag kommer kunna ringa behandlingshemmet när jag vill på dygnet, jag kommer kunna hälsa på och jag håller på att bygga upp ett annat liv. Jag har dessutom bott i från behandlingshemmet i sedan första oktober förra året, så vad blir egentligen skillnaden försöker jag tala om för mig själv??Men det är svårt!!!

MEN TÄNK OM DET GÅR JÄTTEBRA???

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Cahira
6/29/14, 9:12 PM
#1

De vackraste regnbagarna finns pa andra sidan stormen. Dvs de finaste upplevelserna kommer ur de ganger man mott sin radsla och star pa andra sidan. 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Aleya
6/29/14, 9:16 PM
#2

När man haft stöttepelare ett tag så är man rädd att det ska skita sig. Men ta det bara lungt. Det kommer gå bra. Tro på dig och din förmåga. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MissFlisan
6/29/14, 9:24 PM
#3

#1 och "#2 tack vilka fina ord!!

#2 Det är som du säger, hur skulle det kunna vara annorlunda?? Jag har bott på behandlingshem i två år, såklart att jag är rädd!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Aleya
6/29/14, 9:30 PM
#4

#3 och det är okej att vara rädd. Det är det som är så bra. :-) När jag hade varit innesluten i en depression i tio år av ich till så var jag rädd för hur allt skulle vara när jag mådde bra. Nör jag väl mått bra så har jag varit rädd för hur det ska gå om jag mår dåligt. Men det går det med. Så länge jag kan veta när jag ska stoppa. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Ztevo]
6/29/14, 9:34 PM
#5

Det jag läser, ger mig en bild av en person som strävar efter något gott. Som har viljan.. Ibland kan det vara svårt att hitta, den där tryggheten man faktiskt har, i sig själv. Jag tycker mig se, i texten, att du har denna trygghet inom dig. Den sista textraden, är lite som bekräftande, för det texten före har hintat om. Och visst kan jag känna igen "Men vad händer om allt går sådär jättebra".. Hjälp! Jag kan ju bli lycklig.. Vänligen Ztevo

MissFlisan
6/29/14, 9:41 PM
#6

#4 Ja, det är okej att vara rädd, jag försöker tänka det, men det är svårt att acceptera rädslan och stanna kvar i den…

#5 Jag hoppas och tror att du kan ha rätt. Kanske har jag egentligen den tryggheten i mig nu mer, men att jag är för rädd just nu för att se den just nu…Kanske kan jag mer än jag tror och kanske kommer det faktiskt gå bra och kanske kan jag hantera om det går bra?! :)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Cahira
6/29/14, 9:47 PM
#7

Vad som hjalpte mig i min angest var att jag insag att radslan sitter i mitt huvud och jag kommer aldrig kunna fly mitt egna huvud. Jag hade valet att antingen gomma mig for mitt egna huvud (lycka till med den du) eller ga framat och ta tjuren (radslan) vid hornen och overkomma den istallet.

Jag har kommit over flera fobier, flera radslor och jag far nastan aldrig en fullblommad panikattack langre for jag vet att det bara ar i mitt huvud. Folk mitt pa torget kommer inte attackera mig, morkret kommer inte sluka mig och jag ar i bra mycket mer kontroll an vad man ibland tror. 

Jag vet att det som funkar for mig kanske inte funkar for dig, men delar anda med mig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MissFlisan
6/29/14, 9:52 PM
#8

#7 bra tankar!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: