Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 448 ggr
MissFlisan
7/3/14, 1:28 PM

Nu börjar energin ta slut

Nu har jag tränat hårt i 2.5 dagar på träningslägret. Det har gått hur bra som helst och jag är jätte förvånad över hur bra det har gått.

Men nu börjar min energi ta slut och både kroppen och knoppen säger i från. Jag märkte de i matsalen förut när det var helt fullt med folk. Jag kände hur paniken växte och att jag behövde gå där i från med en gång och vila. Jag känner att paniken  börjar växa och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.

Jag försöker tänka att det inte är konstigt att jag är helt slut nu, eftersom jag tränade till 21.45 igår, sedan gick jag och åt, duschade och försökte varva ner, men det tog en stund för mig att somna, därför ÄR jag trött idag!!!

Jag försöker också tänka att det inte är farligt att vara trött och att det inte finns något att vara rädd för och att jag inte behöver få panik.

Jag lyssnar just nu på en session med min terapeut och mig och hon pratar just nu om att sträcka på sig och att gå emot känslan. Jag kanske aktivt borde öva på det nu i eftermiddag och även på att små le. Små le ska vara en bra stå ut färdighet som jag inte använder så ofta som jag kanske borde.

Jag försöker tänka "vad är fakta??" Jo fakta är att träningen är slut för idag, jag ska bara ut på en cykel tur i eftermiddag och i kväll har vi föreläsning och sedan kan jag gå och lägga mig om jag vill.

Jag försöker tänka att jag klarar detta och att de andra kanske är precis lika trötta som mig även om dom inte reagerar med totalpanik.

Jag försöker att inte döma mig över att jag känner så här men det är svååååårt, jag känner mig dålig som inte orkar detta och jag känner mig dålig som har gjort slut på så mkt energi de senaste dagarna eftersom jag har haft så himla mycket energi så jag har tänkt att jag inte tränat tillräckligt hårt och att jag därför behöver träna meeeeer och hårdare. Men nu känner jag som sagt att jag har tränat.

Jag försöker tänka att vi ska cykla i 1.5 h och sedan kan jag vila i över två timmar innan föreläsningen och bara för att jag tänker just nu att jag inte kommer kunna lyssna på föreläsningen där det kommer vara mkt folk och dessutom så handlar föreläsningen om de känsliga ämnet kost. Och bara för att jag fick panik under cykelturen förra året eftersom jag var så trött så behöver det inte betyda att jag får det i år.

Kanske är det så att om jag tänker "jag kommer får panik, jag kommer få panik" Så är risken stor att jag får panik. Kanske borde jag gå ut från rummet nu och ringa en kompis eller berätta för någon att "oj, nu börjar min energi ta slut men att jag ska försöka hantera den här dagen och att jag göra så gott jag kan"

Dessutom så är det bara en träningsdag kvar innan vi har en dags vila….:)

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: