Annons:
Etikettallmänt-snack-om-dbt
Läst 798 ggr
MissFlisan
2014-07-29 21:02

Långsiktiga mål

Håller ni inte med om att det är så himla lätt att agera på impuls och göra saker som känns bra kortsiktigt, för stunden, här och nu? Men att det är svårare att göra sådant som inte ger lika snabb effekt men som är bättre i längden?

Färdigheten långsiktiga mål är väldigt bra men väldigt svår!! Jag får ständigt påminna mig om mina långsiktiga mål och inte handla på min ångest.

Ibland är det svårt att veta vad som är min ångest, bullshitmind och vad som är mitt wisemind.

Ibland vet jag inte när jag borde använda mig av stå ut, distrahera mig, eller när jag borde stanna kvar i känslan.

Hur vet man vad som är bäst för en??

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
-Nico-
2014-08-12 22:10
#1

Det är riktigt svårt att veta, det vet inte jag heller. Men för mig brukar det hjälpa att tänka på långsiktiga mål. Att jag inte ska göra si eller så för jag vill gå kvar i terapin, eller för att jag faktiskt inte kan göra så om jag nån gång i framtiden har en hund. Att det inte hjälper att spy, svälta sig eller liknande, då jag ändå kommer gå upp i vikt nån gång (ett måste), och då är det lika bra att inte gå omvägar.

Upp till toppen
Annons: