Annons:
Etiketttankar-om-livet-med-diagnoser-skriva-av-sig-och-vad-du-vill
Läst 526 ggr
MissFlisan
2014-08-13 22:13

Efter en vecka i göteborg

Jag har varit i Göteborg en vecka och glömde min dator hemma så jag har tyvärr inte kunnat uppdatera…

Jag måste återigen säga att det inte är någon höjdare att komma hem till mamma och pappa och bo hos dem när jag har flyttat hem i från…

Jag tänkte att jag skulle bo hos pappa den här gången och att det skulle bli bättre än att bo hos mamma.  Men tyvärr var det lika jobbigt. Jag har blivit så fast vid mina rutiner och vanor att det är svårt för mig att vara i en annan miljö så länge…Jag kunde inte alls koppla av och visste inte vad jag skulle göra när jag inte hade ett hem att ta hand om och inte skulle tvätta, handla eller gå till gymmet.

Visst jag kunde välja att städa hos pappa eftersom jag inte stod ut med hur fruktansvärt det såg ut. Men jag har ingen lust att komma hem till någon annan och städa…Jag hade såklart städat efter mig om det hade varit städat från början…

Men jag  kände mig konstant stressad av att inte vara hemma hos mig. Jag vande mig dock igår, men idag skulle jag ju åka hem…

Sedan var det jobbigt att inte äta någon riktig mat eftersom jag inte hade några pengar att köpa mat och jag hade trott att pappa skulle ha mat hemma…Att snåla på mat är inte min grej, men så fick det bli…

Men något som var fantastiskt bra var att träffa en gammal kompis från gymnasiet, vi hade inte träffats på säkert tre år. Våran relation har alltid varit mkt upp och ner eftersom jag har mått så himla dåligt och jag har inte vågat ta plats när det gäller henne. Men igår gick det JÄTTEBRA!! vi båda hade blivit vuxna och vi satt och pratade i tre timmar och tiden bara försvann… Jag vågade ta för mig och var inte alls nervös. Båda var dock nervösa innan vi skulle ses och tänkte att det skulle kunna bli stelt och jobbigt, men det gick hur bra som helst!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
M A N I N A N
2014-08-14 08:14
#1

k, kan du sova hos någon släkting eller kompis nästa gång du kommer till Göteborg? Och bara hälsa på din pappa några timmar i taget. Det är jobbigt att bo i någon annans kaos så länge. Eller kan du stanna kortare tid, bara några dagar?

MissFlisan
2014-08-14 10:18
#2

Jag vet inte om jag kan bo hos någon annan…jag tycker det år jobbigt att vara gäst hos någon så länge…men att stanna kortare nästa gång är en ide!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

-Nico-
2014-08-16 19:46
#3

Du verkar ha klarat det bra ändå. Vad kul att höra med kompisen! Men din pappa kanske kunde tagit mer ansvar om han nu vet hur hans dotter har mått. Men jag kan egentligen inte uttala mig om det. :)

Upp till toppen
Annons: