Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 859 ggr
MissFlisan
2014-08-13 22:31

Arg, ledsen, besviken!!

Jag ringde behandlingshemmet i söndags för att boka ett telefon stöd med en personal i kväll någon gång mellan 20-22 och hon skulle ringa mig. Det var en jätte viktig grej för mig. Jag skulle förbereda mig innan så skulle vi prata om det. Jag behöver nämligen prata med en person ang. våran relation som inte fungerar som den är just nu och hon skulle hjälpa mig med detta. Det är bara hon som vet om att det är jobbigt och hon har lovat att hjälpa mig med det här!

SÅ jag förberedde mig förut och skrev ner allt jag behövde säga till den här personen, det var jätte jobbigt att skriva ner det och det kommer bli tusen ggr jobbigare att prata med personen. Så jag hade verkligen behövt hennes hjälp idag!!!

Men hur ska jag tänka nu istället för att ha panik över att hon inte ringde? Dessutom så ringde jag fem ggr för att försöka få tag på henne men jag fick inget svar…

Dessutom så har vi bestämt att om jag behöver prata med henne så ska jag ve den som svarar att skriva upp i kalendern att hon ska ringa mig, så jag gjorde precis som vi hade bestämt. 

Om hon ändå inte skulle ringa då hade jag ju kunnat planera mig kväll annorlunda och jag hade inte behövt förbereda mig för det här samtalet nu.

Jag tar det personligt!!

Det är INTE  okej!!

Så vad kan vara hjälpsamt att tänka nu? "STOPP!!" Hon vill mig INTE illa, hon struntar INTE i mig. Kanske hon blivit sjuk? Hon kanske inte alls varit där i kväll och därför inte kunnat se att hon skulle ringa mig? Hon kanske har bytt pass med någon?

Det hjälper inte att ha panik nu och att vara arg på henne. Jag ska till behandlingshemmet i morgon och då kan jag kanske få svar på vad som hände? Dessutom så behövde jag boka tid med dem för nästa vecka, men det kan jag ju göra i morgon.

Är det en katastrof att hon inte ringde? Jag har ju förberett samtalet nu och i morgon så ska jag träffa min terapeut så jag kan ta det med henne istället.

Jag kan i morgon ta reda på när hon jobbar nästa gång och fråga henne då vad som hände.

Men hur kommer det sig att ingen svarade på fem samtal?? Dessutom så fick jag tag på hon som skulle jobba natt där och hon skulle säga till henne att jag behövde prata med henne. Men inte ens då ringde någon upp….

FAN vad svårt detta är, det blir jättesvårt för mig när viktiga samtal/saker blir inställda, jag har svårt att hantera när det inte blir som planerat, det är inte konstigt att det blir jobbigt för mig eftersom det var en känslig fråga och både hon som skulle ringa mig och hon som det handlar om är två betydelsefulla personer för mig.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
M A N I N A N
2014-08-14 08:53
#1

Jag gissar att något hade hänt på behandlingshemmet, eftersom ingen svarade när du ringde så många gånger. Antagligen något allvarligt. På behandlingshem kan det ju hända saker, som när de som bor där mår ovanligt dåligt. Det är fruktansvärt irriterande när saker inte blir som man tänker sig och som man förväntar sig. Särskilt när det är något viktigt som i ditt fall, och dessutom när man har förberett sig. För då har man allt man ska säga klart för sig i huvudet och man är beredd. När det inte blir så, känns det inget vidare. :( När hade du planerat att prata med personen som relationen inte funkar så bra med? Igår direkt efter samtalet med personalen som inte ringde? Gör det isf någonting om detta samtal skjuts upp? Förhoppningsvis har du sovit i natt, och inte legat och ältat detta, och jag hoppas att det känns bättre idag. Ibland hjälper det ju att få lite distans tex genom att sova, om man nu kan det. Annars kan nästa dag också bli lätt bli förstörd. Hur har det gått med din utbildning? Kommit in? Jag minns inte riktigt, men var det arbetsterapeut?

MissFlisan
2014-08-14 10:17
#2

#1 jag ringde nyss och fick tag på en annan personal hon sa att det hare varit fel på telefonen igår. Men de finns en patient mob den hade hon kunnat ringa på…jag är galet arg!! Jag ska prata med personen det gäller i morgon. Men ska träffa min terapeut idag så kanske stt hon kan hjälpa mig ist..hon dom inte ringde mig jobbar på lördag igen, då ska jag ringa och fråga vad som hände för det kunde ju inte hon som jobbar idag svara på eftersom hon inte var där igår… Som det ser ut nu så år jag 4e reserv på arbetsterapeut :) så det finna nog en chans!! Men om jag inte kommer in så har jag kommit in på en engelska kurs :) visst skittråkigt! Men engelska vill jag eg kunna och jag vill plugga.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-08-14 10:17
#3

#1 jag ringde nyss och fick tag på en annan personal hon sa att det hare varit fel på telefonen igår. Men de finns en patient mob den hade hon kunnat ringa på…jag är galet arg!! Jag ska prata med personen det gäller i morgon. Men ska träffa min terapeut idag så kanske stt hon kan hjälpa mig ist..hon dom inte ringde mig jobbar på lördag igen, då ska jag ringa och fråga vad som hände för det kunde ju inte hon som jobbar idag svara på eftersom hon inte var där igår… Som det ser ut nu så år jag 4e reserv på arbetsterapeut :) så det finna nog en chans!! Men om jag inte kommer in så har jag kommit in på en engelska kurs :) visst skittråkigt! Men engelska vill jag eg kunna och jag vill plugga.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

M A N I N A N
2014-08-14 12:36
#4

Hoppas du får bra råd av terapeuten i stället. Tur i oturen att du ska träffa henne innan samtalet med kompisen i morgon! Engelska "behöver" man, men hoppas du kommer in på arbetsterapeut. Är det intagning på våren också?

MissFlisan
2014-08-16 12:39
#5

#4 haha alltså min terapeut! När jag berättade för henne så sa hon "ja, jag kan lyssna på vad du tänker säger till henne, men jag tänker inte säga vad jag tycker om det" Ååååh sjukt irriterande!! Så jag berättade för henne vad jag hade tänkt att säga och så försökte jag få någon respons, men NEJ det fick jag ju inte…Jätte jobbigt!! Men jag fattar att det är för att hon vill att jag ska tänka och tycka själv, ta egna beslut och leva med dem. Hon vill inte återförsäkra mig utan hon tvingar mig att bli självständig och stå på egna ben….

Så även om jag inte fick någon respons från henne så fick jag övat på vad jag skulle säga iaf och sedan ringde jag en kompis och övade på henne med.

Så jag pratade med personen igår och det gick jättebra, jag sa vad jag tänkte, hon sa vad hon tänkte och vi kom fram till saker som passade oss båda. Som vanligt så handlade det om lite om att vi inte hade kommunicerat tillräckligt, för jag hade ställt en fråga till henne sist vi sågs och hon hade tydligt svarat på något helt annat och det visste inte jag… Efter att vi hade pratat klart så tog vi en promenad och hade jättetrevligt!

Ang. personalen som inte ringde mig i onsdags. jag ringde henne nu på morgonen för att fråga vad som hände. Hon sa att hon hade tänkt på att hon inte fick glömma att ringa mig, men när hon väl skulle göra det så hade det blivit kaos på stället och därför glömt bort det…Sedan så hade inte telefonen fungerat och det visste hon inte och patient telefonen hade hon lånat ut till någon och kunde därför inte ringa mig på den. Men jag kan inte låta bli att vara liiiiiite irriterad, jag menar hon kunde ju ställt alarm som påminnelse på att hon skulle ringa mig…Men  det hjälper inte att jag tycker det, för nu gjorde hon inte det…dessutom så löste sig ju samtalet ändå.

Så nu får jag försöka släppa detta och gå vidare…

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

-Nico-
2014-08-16 20:00
#6

Tänk vad bra allt löste sig med bara din egen hjälp! :)

Annons:
M A N I N A N
2014-08-17 10:53
#7

Jag håller med #6. Du fixade det själv 😄 Jag gissar, utan att känna dig, att du klarar av samma saker som andra människor gör (och till och med mer än andra människor), med den skillnaden att du ännu inte vågar tro på dig själv. När du så sakteliga vant dig av från personalens stöd kommer du att fixa mer än många. Vad tänker du om det?

Upp till toppen
Annons: