Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 545 ggr
MissFlisan
2014-09-02 21:40

Färdigheter i morgon

I morgon ska vi ha den första föreläsningen på kursen och jag måste vara helt koncentrerad och medvetet närvarande. Jag behöver verkligen vara här och nu och inte redan nu tänka att jag inte kommer fixa detta…Jag behöver ta en sak i taget och säkert observera och beskriva omgivningen. Jag behöver säga STOPP när tankarna drar i väg med mig. Och såklart validering! Ja detta är sjukt svårt!! Det är inte meningen att jag ska kunna kursen innan jag har gått den, jag gör så gott jag kan, det är säkert fler än jag som tycker det är jättesvårt! jag kommer fixa kursen och flera i min omgivning är villiga att hjälpa mig.

Tänk om det går jätte bra i morgon?

"den som tar ut svårigheterna i förskott lider av den två gånger!"

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Candela
2014-09-04 22:01
#1

Min erfarenhet är att det skiftar väldigt stort mellan olika föreläsningar och olika lektioner (inom samma kurs), hur lätt man har att ta till sig det som lärs ut.

En annan sak jag lärt mig under 4 år på universitetet är att de flesta kuggar minst en tenta per termin, ofta flera, och det är okej. Inget att skämmas för. Det är högre svårighetskrav, och ett G på högskola motsvarar typ ett VG på gymnasiet..

Upp till toppen
Annons: