Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 1225 ggr
MissFlisan
2014-09-06 21:14

Dagens validering

Jag tror att vi alla behöver validera oss själva eller andra mer i vardagen och jag tror att vi absolut behöver uppmärksamma när vi gör det. så vad passar bättre än en tråd där vi skriver ner dagens validering?

-Jag validerade min kompis när hon hade dåligt samvete över att hon tyckte att hennes hundar kom i för mkt andra hand.

-Jag försöker tänka att hur hade det kunnat vara annorlunda för mig idag efter en sådan galet stressande vecka. Jag är stressad idag men det betyder inte att det alltid kommer vara så.

- Nu tänker jag tillåta mig att lägga mig i soffan och kolla på tv resten av kvällen, det är den bästa självvalideringen just nu och lyssna på mina behov!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
emlyyy
2014-09-07 22:49
#1

- jag har jobbat, tränat, städat och träffat min pappa idag. det är inte konstigt att jag är trött och att jag inte orkar att vara speciellt social mot min sambo denna kväll.

MissFlisan
2014-09-07 23:07
#2

#1 helt sant!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-07 23:11
#3

Det är inte konstigt att jag har haft en känsla av panik idag eftersom jag börjar koppla av efter den kanske mest intensiva vecka i mitt liv. Bara för att det obändigt idag så betyder det inte att det alltid kommer vara så! Men jag validerade mig genom att ta det lugnt i morse och sitta och pussla eftersom det var det jag kände var det bästa. Jag gör ett sjukt bra jobb!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-08 21:00
#4

Självklart är jag nervös eftersom jag ska börja en ny kurs med ny klass i morgon, alla nya lär vara nervösa idag! Jag körde en kompis till affären när han behövde hjälp.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

IaMiaMaria
2014-09-12 16:52
#5

Jag tycker att jag gjorde det bra som tog mig iväg på yogan idag då jag vaknade med huvudvärk och bara ville sova vidare. Men yogan gjorde den bättre.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

MissFlisan
2014-09-12 22:18
#6

#5 Visst är det skönt när man går emot känslan och gör saker som tar emot som sedan får en att må bättre!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
MissFlisan
2014-09-12 22:27
#7

idag känns det svårt att någonsin klara mig utan min terapeut, hon hjälper mig alltid under varje session. Men jag behöver stå på egna ben någon gång och självklart är jag rädd! Jag har haft en samtalskontakt i nästan tio år.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-15 20:52
#8

Jag har svårt för förändringar men efter ett tag så vänjer jag mig vidder nya och då blir det bättre igen! Jag vågar gå emot rädslan för jag vill detta.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-22 20:45
#9

Nu får du ta av dig offerkoftan Felicia!  Släpp egensinnet och se verkligheten som den verkligen är! Jag behöver inte vara på topp hela tiden jag duger en då och jag har rätt att må bra, rätt att vara nöjd och jag duger!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-26 21:57
#10

Felicia du gör ett sjukt bra jobb! Du utvecklas stort hela tiden. Ja det är jobbigt men det går framåt, det blir bättre hela tiden!!
Dessutom så har jag bara varit i skolan tre heldagar (sex halv dagar) Det är inte konstigt att du tycker det är svårt för det är precis i början och det tar tid att få kompisar och komma in i något nytt. Hur ska du kunna lägga energi på att träffa massa kompisar när du behöver lägga all energi på att hitta i lokalerna, lyssna på läraren och förstå tänket på universitetet? DU GÖR ETT BRA JOBB!!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-28 21:28
#11

Det blir svårt och jobbigt för mig när Jag äter fast jag är mätt och äter upp hela falafelrullen fasten jag inte behövde. Så i fortsättningen ska jag öva på att göra annorlunda för strå bättre.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-09-30 20:30
#12

Jag är jättetrött men det är helt okej! Jag gör så gått jag kan och jag behöver inte göra mer!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-01 22:21
#13

Shitt vad bra gjort av mig att klara av den här jobbiga dagen då jag trodde att jag skulle få världens största ångest attack och hade hemsk overklighets känslor!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Zadeira
2014-10-02 18:43
#14

Jag har varit dagmatte åt en kompis hund hela veckan och trots träningsvärk och ont i kroppen var vi ute på 50 minuters promenad idag, så jag förtjänar verkligen att inte göra något mer vettigt idag utan slappa framför datorn hela kvällen.

MissFlisan
2014-10-02 19:11
#15

#14 självklart ska du ta det lugnt i kväll, vad skönt! Var rädd om dig!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-02 19:14
#16

Vad känslosamt det blev stt träffa en av coacherna från behandlingshemmet, men jag gjorde det bra och som hon säger till mig "jag gör ett bra jobb!"

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-02 19:14
#17

Vad känslosamt det blev stt träffa en av coacherna från behandlingshemmet, men jag gjorde det bra och som hon säger till mig "jag gör ett bra jobb!"

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-03 21:22
#18

Vad bra att jag har klarat av att plugga idag trots att det tog emot jätte mkt! Dessutom så gav jag mig på att läsa en svår artikel på engelska och tror att jag klarade av uppgiften.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-03 21:55
#19

Hmm en tanke. Hur mycket begär jag av mig själv egentligen? Hur ska jag kunna ha total kontakt med mina känslor hela tiden? Har verkligen någon det? Dessutom hur mycket tror jag får plats i huvudet egentligen? Jag har varit och simmat, haft en jobbig morgon, pluggat massor och behövt fokusera mycket på det! Jag har gjort flera saker samtidigt och varit stressad. Så kanske kan jag inte ha mer kontakt med mina känslor idag än vad jag har?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-04 22:00
#20

Nej jag pluggade inte så mycket som jag hade tänkt mig idag, men det är okej för i morgon är en ny dag och då kan jag plugga mer!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
MissFlisan
2014-10-07 21:04
#21

Vad bra jag är som har kommit så långt med tenta plugget nu! Jag kommer säkert fixa detta!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-12 21:45
#22

Det är svårt nu! Det känns som att jag inte klarar skolan och vill strunta i den! Men jag accelerar att det är svårt, gör så gott jag kan och fortsätter!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-10-12 21:45
#23

Det är svårt nu! Det känns som att jag inte klarar skolan och vill strunta i den! Men jag accelerar att det är svårt, gör så gott jag kan och fortsätter!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-11-01 22:43
#24

Jag har en period när jag är väldigt ledsen nu, men jag gör ett bra jobb!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-11-01 22:43
#25

Jag har en period när jag är väldigt ledsen nu, men jag gör ett bra jobb!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-11-04 20:25
#26

Tagit hand om mina sårbarheter genom att vila, äta god mat och träna!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

MissFlisan
2014-11-11 23:02
#27

Det var bra att jag pktecin till sjukhuset med dem symtomen tom läkaren tyckte att det var det rätta!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
MissFlisan
2014-11-11 23:02
#28

*åkte in

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Challa86
2014-11-14 22:25
#29

Jag har gett mig på NaNoWriMo i år och där är målet att skriva 1667 (tror jag) ord/ dag för att komma till 50,000 ord till sista november. Jag har inte skrivit på en vecka och är så otroligt mycket efter, men istället för att tycka att jag är dålig och ett misslyckande validerar jag det med att tänka att "nej, jag har annat att lägga min energi på idag och det är mer än okej."

challameow.wordpress.com 

MissFlisan
2014-11-25 22:16
#30

Vad bra att jag idag lyckats logga in här och använda mig av DBT!

Det är okej att jag är rädd just nu, det är inte konstigt för jag hade tänkt att plugga och jag klarade inte av det och är nu sjukskriven, så det är inte konstigt att jag känner oro just nu. Men att jag känner oro idag betyder inte att det alltid kommer att vara så.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Upp till toppen
Annons: