Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 511 ggr
MissFlisan
2014-09-12 22:46

vad är stressen och egensinnighet

De senaste veckorna har varit väldigt jobbiga! Så det var väldigt skönt att träffa min terapeut idag, hon är så bra! Hon sa att hon att jag sa "jag är så stressad" hela tiden så hon undrade vad stressen betydde för det säger ju inte så mkt om man säger att man är stressad om man inte säger varför. Så om man bryter ner det till vad jag egentligen oroar mig över så är det att inte klara av tentorna och därför inte få csn och då inte kunna betala hyran och att jag ska bli sjuk av stress.

Men om man ska vara lite här och nu!! Finns det någon anledning att oroa sig för ngt av de just nu?? Finns det något som tyder just nu på att jag inte ska få csn?? NEJ!! Dessutom så lär det inte hjälpa mig att fixa den kommande tentan om jag stressar upp mig så här mkt!! Och om jag är så här stressad så får jag ta bort någon av mina många aktiviteter för att göra något åt saken.

Jag sa också till henne att jag mår dåligt över att jag äter så konstigt just nu och att jag fastnar i det. Men då är det ju mer effektivt att göra något åt de ist för att må dåligt över det. Samma sak med motionen de ställer in passet jag brukar gå på så då tänker jag inte träna och kan jag inte promenera i skogen vilket jag inte kan så tänker jag inte promenera. Även här är det mitt val att röra på mig trots att mitt pass är inställt om det är vad jag prioriterar.

ja det var lite tankar denna fredags kväll..

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: