Annons:
Etiketttankar-om-livet-med-diagnoser-skriva-av-sig-och-vad-du-vill
Läst 694 ggr
MissFlisan
2014-09-22 20:57

TA AV DIG OFFERKOFTAN OCH EGENSINNET!!

Nu får det vara nog! Dessa negativa tankar som jag har är inget som hjälper mig! Det hjälper mig inte att bygga upp en panik varje dag! Nu behöver jag börja jobba mig uppåt igen och inte fortsätta neråt!!

I morgon är det dags för skolan, det bara är så och jag behöver göra det bästa av det! Jag tänker ta ett senare tåg så att jag kan sova en stund till. Jag har läst på så gott jag kunnat i veckan och jag hade inte kunnat göra mer. Jag har gjort mitt bästa.

Jag behöver öva på att delta utan självmedvetenhet dvs observera och beskriva min omgivning och släppa fokus på mig själv.

Jag behöver säga STOPP när tankarna dra i väg.

Och ja, jag lär vara trött men det är inte farligt att vara trött, alla är det ibland och då behöver man gå emot känslan.

Jag är i skolan för att börja komma igång med något efter lång tid av sjukskrivning inte för att få topp betyg!! Dessutom så behöver jag bara klara 75% av poängen för att få CSN, så klarar jag inte allt så gör det inte.

Och SLUTA tänka åt alla andra, jag vet inte vad folk tycker om mig särskilt inte när jag inte frågar. Ta reda på fakta istället för att anta massa saker så att det blir själv uppfyllt eftersom jag beter mig som om att min omgvning tycker att jag är korkad och dum.

Så släng offerkoftan och egensinnet nu Felicia!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
[Yllhilda]
2014-09-22 21:27
#1

Jag känner igen mig i det du skriver. Att arbeta bort sin ångest och kontrollbehov tar tid. För mig tog det ett par år efter att jag börjat ta itu med saken. 🙂

Upp till toppen
Annons: