Annons:
Etikettfärdigheter-i-vardagen
Läst 584 ggr
MissFlisan
2014-09-26 21:47

men tankens kraft och bra inställning

Jag kände igår att jag behöver ändra min inställning. För med inställningen, hopplöshet, panik och stress så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen det är ingen inställning som leder till något bra och definitivt inte till välmående!

Jag pratade med Simon igår och det var ett bra sam tal. Då kom jag på att det som förstör mig är att jag tänker på vart jag ska göra idag, i morgon, nästa vecka och nästa år. Jag blir stressad över att jag behöver plugga hela tiden istället för att vara nöjd med att jag pluggat klart för dagen. Så jag behöver alltså öva på att lägga fokus och energin på här och nu istället för hela tiden på allt som jag ska göra sen.

Jag behöver också öva på att lägga fokus utanför mig själv och inte bara all fokus på mig själv och tänka både de ena och de andra om mig själv som inte alls gynnar mig eller min självkänsla.

Dessutom så så behöver jag sätta STOPP för mina tankar som drar i väg med mig och sluta med massa antaganden om vad alla tänker om mig.

Jag övade på detta i skolan idag och jag måste säga att det gick bättre idag och jag kände inte alls att folk var konstiga mot mig vilket med största sannolikhet berodde på min ändrade inställning.

Det jag vill säga är att om man har fått bra redskap och kommit en bit med sig själv så kan man förändra mycket med tankens kraft och inställningen.

Kram på er!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: