Annons:
Etikettatt-släppa-taget-om-terapin
Läst 719 ggr
MissFlisan
2014-11-02 21:50

Det är svårt nu!!

Nu har jag varit utskriven i lite mer än tre månader. Jag måste säga att det är riktigt svårt…! När jag var på behandlingshemmet så mådde jag så bra den sista tiden men nu känns det som att jag successivt har mått sämre och sämre, alla dagar tänker jag inte så men många dagar.

Kontrasten behandlingshem, universitet blev väldigt mycket större än vad jag hade tänkt mig!!! Det känns som att alla krav får mig att gå under, det känns lite som att mardrömmen aldrig tar slut, jag pluggar idag men måste ändå plugga lika mycket i morgon…Det tar liksom aldrig slut…

Jag har massa ångest som jag inte vet hur jag ska hantera…Ibland tänker jag att jag sjukskriver mig, men jag misstänker att jag bara skjuter upp på det då för det lär bli lika jobbigt när jag ska sluta vara sjukskriven nästa gång då. Jag tänker också att jag vill tillbaka till behandlingshemmet, men det är samma sak där, kommer jag dit igen så måste jag där ifrån en annan gång och då blir det ju lika jobbigt den gången…

Hur lär man sig leva igen i den friska världen efter år av sjukdom och behandlingshem?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: